Obszerne sprowzdanie z zakresu zmian jakie zostały wprowadzone do gry Racial Wars oraz trochę nowych materiałów i informacji
Od ponad roku badaliśmy polski i nie tylko, rynek wytwórców opakowań foliowych, aby znaleźć rozwiązanie na produkcję boosterków, czyli losowych zestawów dodatkowych. Losowe zestawy dodatkowe to kwintesencja każdej kolekcjonerskiej gry karcianej, stąd nasze wysiłki, aby znaleźć wytwórcę, który w wysokiej jakości i przyjaznej cenie spełnił by nasze oczekiwania. Ostateczne rezultaty poszukiwań nie pozwalają na zastosowanie zaproponowanych nam rozwiązań ze względu na niską jakość zadruku folii lub wysoką cenę przy produkcjach niskonakładowych.
Opakowania zastępcze wobec opakowań foliowych stosowane w innych produktach do wytwarzania losowych zestawów dodatkowych nie są dla nas satysfakcjonujące, dlatego też, już na początku analiz strategicznych dla gry Racial Wars odrzuciliśmy je.
Koniec końców, dochodzimy do wniosku, a w konsekwencji podejmujemy taką decyzję, że gra Racial Wars będzie wydawana w podobnym formacie do gier karcianych wydawnictwa Fantasy Flight Games, czyli LCG. Jednakże, tu natrafiamy na kolejny problem, ponieważ skrót LCG oraz jego rozwinięcie jest chronione prawem i nie wolno nam go używać – dlatego Racial Wars powróci do pierwotnego nazewnictwa tzn. Racial Wars: Gra karciana.
A więc, od dnia 08 września Racial Wars nie jest typową kolekcjonerską grą karcianą, a jest grą karcianą, do której systematycznie będą wydawane nowe edycje w skład, których będą wchodzić talie startowe oraz dodatki, których zawartość będzie predefiniowana i znana graczom w dniu oddania ich do sprzedaży.
Kolejna zmiana to zmiana w pierwszej edycji – Narodzinach Liderów. Do 4 ras, które będą się w niej zawierać, dołączona zostanie 13 rasa – neutralni Wasale. Karty tej rasy, mogą być dołączane do wszystkich ras, bez konieczności posiadania odpowiedniego sztandaru. Ponadto, edycja pierwsza miała zawierać 4 sztandary – po jednym na rasę. Będzie zawierać 8 sztandarów – po dwa na rasę.
Każda edycja będzie trwała rok, w założeniach od marca danego roku do marca następnego roku.
Edycje nie będą posiadały dodatków w rozumieniu kolekcjonerskich gier karcianych, tzn. osobnych, odseparowanych numerycznie zestawów kart. Będzie posiadała zestawy dodatkowe w postaci predefiniowanych zestawów kart, będących integralną częścią danej edycji.
Edycje będą posiadały ciągłą numerację kart, w zakresie kart wydawanych w zestawach bitewnych, czyli zestawach podstawowych oraz w zestawach dodatkowych. Szczegóły numeracji kart poniżej.
Każda edycja będzie wprowadzać 4 nowe rasy przez 3 lata. Gdzie pierwsza edycja wprowadza 4 rasy oraz wasali (13 rasę - neutralną).
Każda edycja będzie w miarę równo liczebnie podzielona na poszczególne rasy, żadna rasa nie będzie faworyzowana lub wycofywana, czego konsekwencją jest przyrost liczebności kart w edycji z roku na rok.
Karty w każdej edycji będą należeć do następujących typów: Karty ras, Karty wasali, Karty promocyjne i karty reklamowe. Wszystkie karty podlegają numeracji.
Liczebność kart w każdej edycji wzrośnie. I tak:
Każda edycja będzie posiadać lidera, siedzibę oraz lokalizacje danej rasy. Jednakże, aby urozmaicić możliwości budowania talii przez graczy, każdy lider będzie występował w dwóch wersjach posiadając różny tekst umiejętności. To samo dotyczy siedziby. Lokalizacji w danej edycji dla każdej rasy będzie przynajmniej 7.
Karty promocyjne będą podzielone na kilka typów: karty promocyjne zakupowe, karty promocyjne sędziowskie, karty promocyjne turniejowe.
Karty promocyjne zakupowe – to karty promocyjne, które będzie można zdobyć tylko przy zakupie zestawu bitewnego w sklepie wydawnictwa lub podczas konwentów, pokazów.
Karty promocyjne sędziowskie – to karty promocyjne, które otrzymywać będą tylko sędziowie, za organizację, prowadzenie i sędziowanie turniejów.
Karty promocyjne turniejowe – to karty, które otrzymywać będą zwycięzcy turniejów.
Karty promocyjne będą się zmieniać z każdą edycją, ale również podczas jej trwania.
Zestawy liderów zainicjowane w Pierwszej Edycji, zostają całkowicie wycofane. Nie będę wydawane. Edycja będzie składać się zawsze z dwóch zestawów bitewnych, nazywanymi również podstawkami rasowymi, zawierającymi zawsze dwie rasy oraz zestawów dodatkowych.
Przyjęty standard numeracji kart, nie ulega zmianie, tzn. pozostaje w formie EE.DD/NRK, gdzie EE to numer edycji, DD - to numer dodatku a NRK - to numer karty.
Karty wydawane w zestawach bitewnych, czyli podstawkach rasowych otrzymywać będą pierwszy numer dodatku. Dodatki będą otrzymywały kolejne numery zgodnie z ich czasem publikacji.
Karty w edycji nadal będą układane rasami, a więc może się zdarzyć, że karty z dodatków będą miały mniejszy numer karty niż karty z podstawki innej rasy. Przykład:
Karta z drugiego dodatku rasy smoków może mieć numer: 1.3./051, a karta z podstawki, np. lider Savandów ma numer: 1.1/054. Wynika to właśnie z faktu układania numeracji kart rasami w obrębie całej edycji.
Zawartość zestawów bitewnych, czyli podstawek rasowych nie ulegnie zmianie, tzn. nadal będą zawierać dwie 55-kartowe talie składające się z 32 różnych kart.
Zawartość dodatków będzie składana wg następujących kryteriów:
Zawartość zestawów bitewnych i dodatkowych będzie upubliczniana najpóźniej w dniu premiery dodatku.
Zestawy bitewne będą wydawane w pudełku o formacie dotychczas stosowanym, jednakże o zmniejszonym wymiarze. Wymiar ten jest nieznacznie zmniejszony.
Zestawy dodatkowe wydawane będą na wzór zestawów dodatkowych FFG, czyli w pudełeczku z zawieszką. Zapewni to jednolitość wyglądu opakowań na waszych półkach z grami.
Oba zestawy bitewne będą wydawane w marcu, każdego roku, lub jeżeli zaistnieje taka potrzeba w marcu i wrześniu, jednakże będziemy starać się unikać tej drugiej wersji.
Zestawy dodatkowe będą wydawane co miesiąc jeden, z wyjątkiem miesięcy, kiedy publikowane są zestawy bitewne.
Poniżej prezentujemy wam wersje robocze kart przygotowywanych do zestawu bitewnego ludzi i wampirów oraz pierwszego zestawu dodatkowego.
W pierwszej edycji planowane są 4 dodatki:
Zmiany te wprowadzane są w początkowym stadium istnienia gry na rynku, a więc odbywają się bez szkody dla gry i graczy.
Powyższe zmiany, zostają wprowadzone, jako ukłon w kierunku graczy i uwzględniają wielomiesięczne zbiory uwag i analiz. Spowodują one znaczną integrację poszczególnych komponentów gry i wpłyną pozytywnie na rywalizację. Oczywiście, jak zwykle, czekamy na wasze uwagi i sugestie.
Zasady rozgrywek dwu- oraz trzy-osobowych.
Kolejny turniej Racial Wars w Gdańsku zakończony.
Turniej Racial Wars odbędzie się 13 października w trakcie trwania konwentu Baltikon, który będzie odbywać się w Gdańsku na ul. Polanki 124 w szkole OLPI.
Rankingi turniejowe zostały uzupełnione o partie rozegrane na Grojkonie.
Obszerne sprowzdanie z zakresu zmian jakie zostały wprowadzone do gry Racial Wars oraz trochę nowych materiałów i informacji
Trzy dni doskonałej zabawy, Graham Masterton oraz zmiany w Racial Wars.
W rozwinięciu znajdziecie relację z drugiego turnieju RW w Gdańsku.
Znamy już zwycięzców mini-konkursu Racial Wars.
Odpowiedz na dwa proste pytania i zdobądź szansę na Medalion Czasu lub Języki Ognia.
W rozwinięciu znajdziecie relację z wczoraj zakończonego turnieju w Gdańsku.