Savandowie to rasa pustynnych istot żyjących w symbiozie z piaskiem i skałami. Uwielbiają gorące i suche powietrze. Do rasy Savandów zaliczają się istoty stworzone z piasku i kamienia zwane w świecie Poszukiwaczami, jak również potężne robale mieszkające pod pustynnym piaskiem.
Savandowie nie walczą o władze, są rasą broniącą swoich terenów i swych sekretów, w szczególności jednego sekretu – Medalionu czasu. Coś, co pożądają ludzie i wampiry, coś, co chcą zniszczyć smoki bojąc się, że taka moc trafi w niepowołane ręce, coś, czego nie posiadają nawet aniołowie.
Poszukiwacze są nadzwyczaj inteligentnymi stworzeniami, mające możliwości rozsypywania się, przemieszczania się z wiatrem i ponownego formowania swego ciała.
Piaskowce zaś są dzikimi potworami słuchające tylko swych braci Poszukiwaczy. Olbrzymie, podobne do dżdżownicy stwory atakują reagując na ruch na pustyni. Poruszają się pod piaskiem, nie posiadają odnóży. Pysk wypełniony ostrymi i mocnymi zębami umożliwia kruszenie najtwardszych minerałów.
Każda śmierć olbrzymiego Piaskowca wyzwala z niego dużą energię, która skupia się w jego ciele i uwalnia się pyskiem. Jeżeli pysk jest skierowany w piasek to garstka piasku dokonuje przemiany i zmienia swoją barwę na ciemny brąz. Jeżeli energia nie poszła w piasek, ale w powietrze rozprasza się i znika, jeżeli trafia w istotę żywą (roślinę, zwierze, człowieka, itp.) natychmiast przemienia ją w piasek. Zebrany brązowy piasek w rytuale szamana Poszukiwaczy zamykany jest w szklanej klepsydrze, następnie jest ona umieszczona w medalionie. Wokół klepsydry musi znajdować się zaklęcie, zazwyczaj grawerowane na obwodzie medalionu, aktywowane podczas rytuału powoduje, że medalion nabiera właściwości spowalniania czasu wokół osoby, która go posiada do momentu przesypania się piasku. Samo posiadanie medalionu nic nie da, tylko Piaskowce mają moc aktywowania zaklęcia. Raz aktywowane działa zawsze, wystarczy przewrócić klepsydrę. Powoduje to, że spowalniają się np. ruchy przeciwnika czy lot strzały, ale ten, który posiada medalion porusza się w normalnym tempie.
Symbol: | ![]() | ![]() |
---|---|---|
Runa: | ![]() | |
Anioł stwórca: | Uwendel | |
Umiejętności: | Wartownik Pierwsze uderzenie | |
Kolor: | Brązowy |
Petronus Petronus jest najpotężniejszym z przywódcą Savandów, jest szamanem – twórcą medalionów czasu. Stworzony z przypadku, bez wiedzy Uwendela – anioła stwórcy, zrodzony został z piasku, skał jak również z ognia. | ![]() |
» metryka lidera |
Ral Aran Ral Aran jest siedzibą klanu Kelin Del, którego przywódcą jest Petronus. Skały położone między pustynią, a smoczymi górami ukształtowane zostały przez ostry piasek i ogień wulkanu Carvia. Petronus postanowił zamieszkać w miejscu swych narodzin, ponieważ jest to jedyne miejsce łączące dwa światy – niedostępne piaski pustyni i zielone tereny zamieszkałe przez inne rasy. Siedziba Ral Aran ukryta jest we wnętrzu skalnych jaskiń, wyrzeźbione domostwa Poszukiwaczy są niedostępne dla innych ras. Wejście do Ral Aran znajduje się na pustyni, gdzie strzegą go wielkie bestie – Piaskowce. | ![]() |
» więcej o świecie Ithilion |
![]() | Petronus - zestaw lidera Zestaw lidera "Petronus" to zestaw zawierający talię Savandów opartą na piaskowym szamanie, twórcy medalionów czasu - Petronusie. |
» więcej |
![]() | Lot nad pustynią - zestaw bitewny "Lot nad pustynią" to zestaw bitewny do gry Racial Wars, w którym znajdują się dwie 55-kartowe talie ras Smoków i Savandów. Zestaw ten jest w pełni samodzielną grą. |
» więcej |
Nr | Nazwa | Typ |
---|---|---|
1.1/054 | •Petronus | Lider |
1.1/055 | •Ral Aran | Siedziba |
1.1/056 | •Ral Ilian | Lokalizacja |
1.1/057 | •Ral Sehid | Lokalizacja |
1.1/058 | •Gaher Savan | Lokalizacja |
1.1/059 | •Ran un Wareu | Lokalizacja |
1.1/060 | •Alal Savan | Lokalizacja |
1.1/064 | Pustynny Skwar | Czas |
1.1/065 | Słoneczny brzask | Czas |
1.1/068 | Potwór z Ral Sehid | Jednostka |
1.1/069 | Czerwony Ogień | Jednostka |
1.1/070 | Pustynny Zębacz | Jednostka |
1.1/071 | Obrońca z północy | Jednostka |
1.1/072 | Skalny Zjadacz | Jednostka |
1.1/074 | Dial Kan | Jednostka |
1.1/075 | Kud Gali | Jednostka |
1.1/076 | Geta Ril | Jednostka |
1.1/077 | Dur Sada | Jednostka |
1.1/078 | Kin Ladi | Jednostka |
1.1/082 | Kamienna zbroja | Ekwipunek |
1.1/083 | Włócznia Kin-Eli | Ekwipunek |
1.1/084 | •Medalion czasu | Ekwipunek |
1.1/088 | Gorący podmuch | Czar |
1.1/089 | Piaskowy żar | Czar |
1.1/090 | Piaski pustyni | Czar |
1.1/094 | Kamienny młot | Czar |
1.1/095 | Złoty piach | Czar |
1.1/100 | Skały Kei Dam | Umocnienie |
1.1/101 | Łańcuch skalny | Umocnienie |
1.1/102 | Zęby piaskowca | Umocnienie |
1.1/103 | Krzewy Diel Kan | Umocnienie |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |