Oficjalna strona Wydawnictwa Pentakl
United Kingdom

łownik zasad i pojęć

Strona główna  »  Słownik zasad i pojęć

W miarę rozwoju serisu internetowego gry Racial Wars oraz rozwoju samej gry, dodawane tu będą wszelkie zasady i pojęcia jakie obowiązują w grze oraz takie zagadnienia, które pomimo sojej oczywistości budzą wątpliwości. Strona ta systematyzuje zasady i wszelkie pytania i wątpliowści graczy, utrzymając je w formie posegregowanej i posortowanej w przeciwieństwie do podstrony FAQ.

Słowa kluczowe

Kontratak

Jednostki posiadające słowo kluczowe "Kontratak", po zakończeniu fazy normalnej walki atakują ponownie jednostki przeciwnika. Gracz posiadający inicjatywę wybiera tyle jednostek przeciwnika, ile posiada jednostek ze słowem kluczowym "Kontratak". Podczas dokonywania wyboru jednostek przeciwnika przez gracza posiadającego inicjatywę, musi on wybrać jednostki ze słowem kluczowym "Kontratak" w pierwszej kolejności. Jeżeli po dokonaniu wyboru przez gracza z inicjatywą u przeciwnika pozostaną jeszcze jakieś jednostki ze słowem kluczowym "Kontratak", przeciwnik dołącza je do wybranych jednostek i dokonuje wyboru jednostek u gracza z inicjatywą, tak aby liczba jednostek po obu stronach była równa. Jeżeli przeciwnik posiada łącznie mniej jednostek, niż gracz z inicjatywą jednostek z pierwszym uderzeniem, to walka toczy się ze wszystkimi jednostkami znajdującymi się w posiadaniu przeciwnika.

Wybrane jednostki toczą ze sobą walkę wg standardowych zasad rozliczania walki.

Latanie X

Jednostki posiadające słowo kluczowe "Latanie X" w fazie zagrywania kart mogą przemieszczać się z jednego sektora do drugiego. Aktywny gracz posiadający jednostki ze słowem kluczowym "Latanie X" po zapłaceniu X może przenieść swoje jednostki na inny sektor.

Łucznik

Jednostki posiadające słowo kluczowe "Łucznik" zadają rany jednostkom przeciwnika jeszcze przed samą walką – w fazie Łucznictwa. Gracz bez względu czy jest w swojej jasnej fazie czy też nie zadaje tyle ran przeciwnikowi ile ma jednostek ze słowem kluczowym "Łucznik" w aktywnym sektorze. Przeciwnik przydziela rany swoim jednostką. Jeżeli przeciwnik również posiada jednostki ze słowem kluczowym "Łucznik" jednocześnie zadaje tyle ran ile ma w aktywnym sektorze takich jednostek.

Pierwsze uderzenie

Jednostki posiadające pierwsze uderzenie atakują jednostki przeciwnika przed zliczeniem obrażeń. Aktywny gracz wydziela swoje jednostki z pierwszym uderzeniem, a następnie przydziela im do walki jednostki przeciwnika, każdej jednostce musi przydzielić jednego przeciwnika. Podczas dokonywania wyboru jednostek przeciwnika przez aktywnego gracza, musi on wybrać jednostki przeciwnika z pierwszym uderzeniem w pierwszej kolejności. Jeżeli po dokonaniu wyboru przez aktywnego gracza u przeciwnika pozostaną jeszcze jakieś jednostki z pierwszym uderzeniem, przeciwnik dołącza je do wybranych jednostek i przydziela do nich jednostki aktywnego gracza, tak aby liczba jednostek po obu stronach była równa. Jeżeli przeciwnik posiada łącznie mniej jednostek, niż aktywny gracz jednostek z pierwszym uderzeniem, to walka toczy się ze wszystkimi jednostkami znajdującymi się w posiadaniu przeciwnika. Jeżeli aktywny gracz posiada mnie jednostek niż przeciwnik to również walka toczy się ze wszystkimi jego jednostkami.

W pierwszym uderzeniu nie stosujemy standardowych zasad rozliczeń walki. Pierwszą ranę zadaje jednostka z pierwszym uderzeniem. Jeżeli jednostka przeciwna zostanie odrzucona, jednostka ta nie otrzymuje ran, jednak jeżeli jednostka przeciwna przetrwa walkę jednostka z pierwszym uderzeniem otrzymuje tyle ran ile jednostka przeciwna posiada punktów wytrzymałości.

Jednostki biorące udział w pierwszym uderzeniu nie biorą już udziału w fazie starcia, jednak mogą im zostać przydzielone rany.

Przemiana

... już wkrótce ...

Unieruchomienie

... już wkrótce ...

Wartownik

Jest to słowo kluczowe jednostki. Wartownicy to jednostki, które przejmują wszystkie rany które miałby trafić do Lidera. Dopóki wartownik jest na polu bitwy w sektorze lidera, Lider nie może otrzymać rany. Jeżeli w sektorze znajdują się inne jednostki, rany mogą zostać rozłożone na wszystkie jednostki oprócz Lidera. Jeżeli na polu bitwy nie ma innych jednostek Wartownik będąc odrzucanym pochłania nadwyżkę ran, tak że lider nawet po jego odrzuceniu nie dostaje żadnej rany w danej fazie starcia.

Zasady

Sektor aktywny

Miejsce, w którym toczy się walka. W czasie tury aktywnego gracza aktywnym sektorem jest sektor przeciwnika. Jedynym wyjątkiem jest faza zagrywania kart, gdzie aktywny gracz może zagrywać karty (z wyjątkiem czarów) na sektor nieaktywny.

Sektor lidera

Sektor lidera to sektor, w którym znajduje się lider gracza. Dla przeciwnika sektorem lidera jest sektor siedziby gracza aktywnego.

Sektor siedziby

Sektor siedziby to sektor, w którym znajduje się siedziba gracza. Dla przeciwnika sektorem siedziby jest sektor lidera gracza aktywnego.

Używanie X wpływów

Każdy gracz, aby zagrać kartę musi użyć X wpływów (zapłacić koszt karty).

Pojęcia

Narodziny liderów

"Narodziny liderów" to nazwa pierwszej edycji gry karcianej Racial Wars. W jej skład wejdą dwa zbiory kart: zbiór podstawowy na rok 2012 oraz zbiór dodatkowy pod nazwą "Wsparcie liderów".

Podstawa 2012

"Podstawa 2012" to umowna nazwa dla zbioru kart wydanego wraz z wejściem pierwszej edycji o nazwie "Narodziny liderów".

Wsparcie liderów

"Wsparcie liderów" to nazwa dodatkowego zbioru kart należącego do edycji o nazwie "Narodziny liderów".

Nowa era

"Nowa era" to nazwa drugiej edycji gry karcianej Racial Wars. W jej skład wejdą trzy zbiory kart: zbiór podstawowy na rok 2013 oraz dwa zbiory dodatkowe.

Podstawa 2013

"Podstawa 2013" to umowna nazwa dla zbioru kart wydanego wraz z wejściem drugiej edycji o nazwie "Nowa era".

©2011-2012 Wydawnictwo Pentakl (Trynet.pl).
Wszystkie prawa zastrzeżone.
WYDAWNICTWO PENTAKL JEST MARKĄ FIRMY TRYNET.PL.
Materiały zawarte w serwisie są objęte prawem autorskim.
Ich kopiowanie, powielanie bądź rozprowadzanie bez zgody Wydawnictwa jest zabronione.
Kontakt z wydawnictwem
EsensjaPolterBoard TimesWydawnictwo PentaklRebel.plBoardGames FactoryTrefl